Microsoft'un Amerika Ofisi tarafından yapılan 'Online Saygınlık' araştırması sonuçları; Amerikan firmalarının yüzde 70'inin işe alım süreçlerinde adayları sadece özgeçmişleri ile değerlendirmediklerini; aynı zamanda müstakbel çalışanlarının sanal dünyadaki ayak izlerini de araştırdıklarını gösteriyor. Araştırmaya katılan İngiltere ve Almanya gibi Avrupa ülkelerindeki yöneticiler ve İK uzmanları da bu yönteme sıklıkla başvurduklarını ortaya çıkardı.

Araştırmaya katılan yöneticiler, adayların online saygınlıklarının işe alımda çok önemli bir kriter olduğununun da altını çiziyorlar. Şirket yöneticilerinden; adayların online dünyada araştırılmasını önerenlerin oranı da yüzde 75 seviyesine ulaştığı ortaya çıkıyor.



Yöneticiler ve İK uzmanları adayları online dünyada Google gibi arama motorlarında, sosyal paylaşım sitelerinde, fotoğraf ve video paylaşım sitelerinde, kişisel web sitelerinde, bloglarda, twitter gibi diğer haber paylaşım sitelerinde, forum ve oyun sitelerinde araştırarak bilgi topluyorlar.

Sosyal mecrada uzmanlar; adayların yaşam tarzlarına, adayın sitelerde yazdıklara, daha önceki işleri hakkında neler söylediğine, aday hakkında ailesi ve arkadaşları tarafından yapılan yorumlara, adayın üye olduğu gruplara, kendisi hakkında yanlış bilgi verip vermediğine ve iletişim becerisine sahip olup olmadıklarına bakıyor.

Gelecek yıllarda bu uygulamanın daha fazla şirket tarafından benimseneceğinin ortaya çıktığı araştırma sonuçlarına göre; oranların 5 yıl içerisinde Amerika'da yüzde 84'e ulaşması bekleniyor.